«Єдине вікно» реєстрації кредитів від нерезидентів запустять 10 серпня — НБУ

0
134

«Єдине вікно» реєстрації кредитів від нерезидентів запустять 10 серпня.

Про це на своїй сторінці у Facebook повідомив директор департаменту реєстраційних питань та ліцензування Нацбанку Леонід Антоненко.

При цьому він зазначив, що всю першу половину року НБУ вів інтенсивні переговори з МВФ про скасування реєстрації.

«На жаль, реєстрація поки залишається. Упевнений, що тимчасово. І що не надовго. Рішення зберегти реєстрацію прийнято у Вашингтоні з мотивів, які мені важко зрозуміти або навіть просто сформулювати. На думку наших кредиторів, скасування реєстрації створює ризики неконтрольованого відтоку капіталу. На жаль, нам не вдалося переконати їх у цьому омані, хоча зусиль на це затрачено чимало», — написав Л.Антоненко.

«10 серпня створюється «єдине вікно» реєстрації — Київське теруправління Нацбанку, яке отримує ексклюзивне право реєстрації. Теруправління на місцях більше не будуть надавати цю послугу. Таке рішення відкриває можливість підвищити ефективність за рахунок спеціалізації», — зазначив він.

З його слів, у Києві буде створено відділ реєстрації кредитів, що нараховує всього п’ять осіб. Він додав, що раніше реєстрацією займалися 17 осіб по всій Україні, хоча 65% всіх реєстраційних дій здійснювалися саме в Києві.

Він нагадав, що з 2012 року реєстрація була переведена в електронну форму, тож заявники не повинні відчути незручностей.

«Буде передбачена можливість вибрати один з трьох способів доставки реєстраційного свідоцтва, яке все ще поки буде видаватися в паперовій формі: 1) по-старому в «своєму» теруправлінні, тобто за місцезнаходженням позичальника, 2) поштою, 3) в «єдиному вікні» у Києві особисто в руки», — додав Л.Антоненко.

За його словами, до кінця року планується скасувати паперову форму свідоцтв.

«Буде створено єдиний електронний реєстр зареєстрованих договорів. Виписки з реєстру будуть виготовляти обслуговуючі банки і завіряти їх своїми печатками і підписами. За рахунок цього можна буде скоротити термін реєстрації до мінімуму і звільнити керівника теруправління від необхідності підписувати тисячі паперів. Рішення про реєстрацію буде приймати відповідальний співробітник Нацбанку одноосібно. Департамент реєстраційних питань та ліцензування буде здійснювати ідейне керівництво всім процесом аж до його (сподіваюся швидкої) скасування», — зазначив він.