Боротьба з нелегальними парковками. Чому паркувальники працюють нелегально?

0
187

Чому бюджет Києва не отримує грошей від парковок? Хто заважає паркувальникам Києва працювати легально? Що потрібно зробити, щоб вивести бізнес з тіні а створити сприятливі умови для наповнення бюджету? Спеціалісти з транспортної інфраструктури зібрались разом та розробили спільний план виходу з кризи паркувального бізнесу.

13 жовтня в прес-центрі УНІАН відбулася прес-конференція на тему «Війна з нелегальними парковками у Києві. Борців з нелегалами намагаються знищити фізично».

Учасники конференції – представники громадських організацій ГО «Ліга підприємців транспортної інфраструктури», ВГПО «Об’єднання Богдана Хмельницького», руху «STOP –нелегал» та нещодано звільнений директор КП «Київтранспарксервісу» Володимир Першин звернулись до ВР та керманичів міста, а також до ГПУ з поясненнями, що відбувається в галузі та як створити умови для виведення паркувальників з тіні і примусити їх наповнювати бюджет.

Бюджет Києва втрачає 4-5 млн грн щомісяця через проблеми з нелегальними парковками. Більше половини – близько 400 паркувальних майданчиків столиці не підписали договорів з КП «Київтранспарксервісом» — комунальним підприємством –монополістом у сфері контролю за парковками міста.

Через недосконалу законодавчу базу паркувальникам невигідно працювати легально. А всі намагання вивести бізнес з тіні та примусити працювати по закону стикаються з потужним протистоянням.

Володимир Першин — щойно звільнений з посади очільника КП «Київтранспарксервісу» розповів, що боротьба з нелегалами перетворилась для нього у справжню війну. У дворі його дому в Києві серед білого дня на очах перехожих та сусідів був здійснений бандитський напад. Невідомий накинувся на екс-чиновника з биткою та ледь не забив чоловіка до смерті.
«Я однозначно пов’язую цю подію зі своєю професійною діяльністю. – заявив Першин. — Ті документи, які були підписані мною як договори на експлуатацію фіксованих місць паркування, дійсні досі. Підприємці, підписавши ці договори, продовжують працювати на тих майданчиках, які раніше були нелегальними. І я думаю, що це замовлення було з боку якогось скривдженого підприємця», — сказав він.

«Насьогодні політикам легше довести КП «Київтранспарксервіс» до банкрутства, ніж вдосконалити систему парковок на законодавчому рівні», — вважає Першин. КП доведений до межі банкрутства, фінансовий звіт підприємства – негативний.

«Наш рух, який об’єднує декілька громадських організацій, займається боротьбою з нелегальним бізнесом. Це особливо актуально зараз, коли Київ, як ви знаєте, оголосив технічний дефолт через неможливість виплачувати борг у 18 млрд грн. — розповідає представник руху «Стоп-нелегал» Дмитро Золотих. – Але неможна просто боротися. Так можна просто вбити бізнес. Потрібно, щоб у нелегального бізнесу був вихід, і цей вихід приносив дохід в бюджет. Тобто потрібно створити умови для виведення бізнесу з тіні. — Часто проблема полягає в застарілому законодавстві, яке не може відображати потреби сьогоднішнього дня. Тому вважаю за необхідне вдосконалити законодавчу базу. Дати можливість спеціалізованих профсозным і громадським організаціям — людям, які працюють в конкретній сфері і знають її зсередини — готувати необхідні зміни в закони і нормативні акти. Тому наш рух «Стоп-нелегал» також приєдналося до озвученої проблеми. Разом ми зможемо домогтися умов для виведення бізнесу з тими, а значить — наповнення бюджету міста.

Журналісти-розслідувачі вирішили перевірити обсяги «чорної каси» паркувальників і поставили цікавий експеримент. 7 журналістів, перевдягнених у паркувальників, 5 годин працювали на майданчиках. Загальна виручка склала 350 грн. Прогнози щодо мільйонів поза касою не виправдались. Водії просто не платять за паркувальні місця і не несуть за це ніякої відповідальності.

Як зазначив представник організації «Ліга підприємців транспортної інфраструктури» Іван Олійник, підприємці неодноразово зверталися з ініціативою зміни податкової ставки на парковки, але влада досі не вжили жодних заходів. «По всьому місту однакова ставка податку на паркування — 6,5 грн. Але залежно від району вартість паркування відрізняється, десь — 10-12, десь — 20-25. Тому в деяких районах парковки просто збиткові. Ми зверталися з проханням внести зміни до податкового кодексу, але на сьогодні проблема залишається та сама», — сказав Олійник.

Водночас, представник організації «Об’єднання Богдана Хмельницького» Ігор Бондарчук зазначив, що чиновники просто покривають паркувальний бізнес для отримання хабарів.

ГО «Ліга підприємців транспортної інфраструктури», ВГПО «Об»єднання Богдана Хмельницького», Рух «STOP –нелегал» представили сумісний план протидії нелегальному бізнесу. Громадські активісти направили Звернення до ВР України, в ГПУ та меру Киева. Вони вимагають створити сприятливі умови для виведення бізнесу з тіні.
Для цього вони пропонують:
1. Внести системні зміни в Законодавство (Кодекс Адміністративних правопорушень) з метою підвищення відповідальності водіїв за несплату паркувального збору. Відповідний законопроект 2228 Внесений в парламент, утім кілька місяців просто ігнорується.
2. Зменшити ставку паркувального збору для нічних парковок з метою зробити легальну роботу фінансово обгрунтованою (Внести відповідні зміни до Податкового Кодексу, законопроект 2635 «Про внесення змін до Податкового Кодексу України щодо збору за місце для паркування транспортних засобів» внесений до парламенту 10.04.15)
3. Залучати представників громадських організацій до конкурсної комісії під час проведення конкурсів на посаду директора КП «Київпарктранссервіс» з метою забезпечення принципу відкритості та прозорості
4. З метою уникнення корупції — скасувати конкурс Департаменту транспорту щодо підписання договорів на експлуатацію паркувальних місць або ж проводити конкурс лише на порожні майданчики.
5. До створення умов для прозорого надходження та контролю грошей за послуги паркувальних майданчиків прибрати всіх паркувальників, щоб виключити маніпуляції з цими надходженнями до бюджету міста.