Росія після 2018 року може втратити монополію на доставку космонавтів на МКС

0
28

Російська ракетно-космічна корпорація (РКК) «Енергія» після 2018 року може втратити статус монополіста у виконанні пілотованих польотів на Міжнародну космічну станцію (МКС). Про це, як пише ТАСС, йдеться в річному звіті корпорації.

«Російська ракетно-космічна корпорація (РКК) «Енергія» після 2018 року може втратити роль монополіста в здійсненні пілотованих польотів на Міжнародну космічну станцію (МКС)», — йдеться в річному звіті корпорації, який цитує видання.

«У зв’язку з реалізованими планами американських комерційних компаній зі створення пілотованих кораблів монополія Росії на ринку пілотованих космічних польотів прогнозується недовговічною, а конкуренція буде зростати», — цитує видання текст звіту за 2016 рік Російської ракетно-космічної корпорації «Енергія».

Зараз частка РКК «Енергія» на ринку послуг з доставки та повернення екіпажів МКС становить 100%. Монополію Росія може втратити після 2018 року, коли конкурентами російської корпорації можуть стати американські компанії Boeing (корабель Starliner) і SpaceX (корабель Dragon). NASA планує в серпні 2017 року розпочати льотні випробування корабля SpaceX, а корабля Boeing — в грудні 2017 року.

На ринку вантажоперевезень на МКС частка РКК «Енергія» скоротилася до 29%, 57% запусків вантажних кораблів до МКС здійснили США, 14% припало на частку Японії.

Також у звіті йдеться, що російські пілотовані кораблі «Союз», які здатні повернути з космосу до 50 кг вантажу, втратили лідируючі позиції в цьому сегменті ринку через введення в експлуатацію вантажоповертаючого корабля Dragon.

Свою частку на ринку створення космічних апаратів супутникового зв’язку і дистанційного зондування Землі в РКК «Енергія» оцінюють приблизно в 1% від загального обсягу. Виручка корпорації від цієї діяльності в 2016 році становила 4,3 млрд рублів (приблизно 73 млн дол.), тоді як обсяг усього ринку оцінюється в 6,1 млрд дол.